четвртак, 18. април 2019.

Moje iskustvo sa porodilištem


Pročitah nedavno tekst u kojem se toliko kritikuju porodilišta u BiH, pa moradoh i ja nešto o tome da napišem.
Tokom trudnoće, išla sam u obilazak porodilišta, i ostala prijatno iznenađena. Ako niste znali, porodilište u Banjaluci renovirano je 2016. godine, ja se porodila 2017 J. Sve je novo, čisto, uredno. Čak, ako želite da otac prisustvuje porođaju, dobićete mali apartmančić, gdje ima samo jedna krevet (sto) za porođaj. Tako da se zaista, tom dijelu, nema, apsolutno ništa prigovoriti.

Kada je porođaj počeo ja sam bila toliko srećna i uzbuđena što beba konačno stiže, a mukama zbog ogromnog stomaka dolazi kraj. U porodilište sam krenula sa osmijehom, dok su svi drugi oko mene bili pomalo zabrinuti. Imala sam dogovoren i epidural, tako da se ničega nisam bojala.

U prijemnoj sobi me je dočekala jedna jako neprijatna doktorica, koja me je pregledala, tako mrsko i sa nekim gunđanjem i uputila u porođajnu salu. Međutim, ona mi nimalo nije uspjela pokvariti pozitivnu energiju i uzbuđenje što stiže beba. Sem nje, sve ostalo je bilo savršeno. Babice Ceca i Neda (čini mi se da se tako zovu) su bile predivne, imale su odnos prema meni toliko divan, da nisam ni mislila da tako može biti. I ne, nisam ih niti znala prije toga niti im dala bilo kakav poklon da bi bile takve. 

Doktor me je povremeno oblilazio, čak nisam ni znala ko je. I on je bio, zaista divan, tek kasnije sam saznala da je to doktor  Pupčević (gledala spisak  ko je bio dežurni). Sa njim se sasvim fino, normalno i čak i kroz šalu dogovorila kako ćemo, da će da uključi indukciju i da pozove mog anesteziloga da mi uključi epidural. Sve savršeno prošlo, porodila se za četiri sata i zaista su svi bili divniiii oko mene, cijeli tim koji je bio, ne mogu da zamislim da može bolje. Zaista! Ali i ja sam potpuno sa njim sarađivala, slušala sve šta mi kažu, bila pozitivna i šalila se sa njima. I naravno da će i oni tako uzvratiti.

Ako vi dođete negativni, pune glave loših priča i očekujete da će tako biti i vama, budete neljubazni i galamite na osoblje, naravno da vam neće se biti ugodno.
Na odjelu babinjara nije baš sve tako novo i sjajno kao u rađaoni, ali ništa me to nije zanimalo, niti smetalo. Samo sam mislila na svoju bebu i bila presrećna. Misli od te okoline su mi odvlačili ogromna sreća jer je sve prošlo odlično, beba je dobro i sa mnom i jak postporođajni bol, koji vam ne može olakšati ni najsjajniji hotel sa pet zvjezdica.

Ta tri dana, provedena u bolnici nakon porođaja, nisam se požalila ni na šta. Mogla sam, al nisam htjela da mi to odvlači misli i energiju. Znala sam da izlazim za tri dana i sve tu je bilo nebitno. Neko sam ko je izuzetno gadljiv, u normalnim uslovima ne bih mogla ući u onu tuš kabinu ( jeste, užasna je) ali jednostavno sve zanemariš. Meni su ta tri dana ostala među najljepšim životnim sjećanjima.
Nemojte ni sebi, a ni drugim ženama, puniti glavu samo problemima i lošom slikom naših pordilišta. Budimo bar malo pozitivne, jer ipak, niko ne ide u hotel da se porodi i nemojte baš takve uslove ni očekivati.

Slažem se da se u bolnice, pogotovo porodilišta, mora mnogo više ulagati, da se novac, koji ima naša država, a ima ga, mora bolje raspodijeliti, mora više ići naosjetljivijim kategorijama svakog društva, a to su djeca, trudnice i porodilje. Ulaganjem u njih, podstiče se natalitet, ulaže se u porodicu, a zdrava porodica je najjači stub svakog društva, svake države.
Ni ja nisam zadovoljna sadašnjim stanjem u porodilištima, ali nije ni sve tako crno, nije baš ni klaonica, kako ih pojedine žene predstavljaju.
Žene, olakšajte same sebi porođaj i boravak u bolnici, ne očekujte ništa od drugih.  A prvenstveno ćete sebi olakšati tako što ćete na porođaj krenuti ispunjene pozitivnom energijom, kao što je vaš stomak ispunjen najsavršenijim stvorenjem na svijetu, koje ćete vrlo brzo uzeti u naručje. I ne dajte nikome da vam tu pozitivnu energiju sruši, oduzme...

I iskoristite, brate, sve olakšice koje imate. Uzmite taj epidural, kad već imate mogućnost, povedite muža ili mamu sa sobom na porođaj i sve će biti savršeno.
Nemojte samo kukati i u svemu tražiti probleme i mane, jer kako očekujete, tako će vam i biti. Zato kada krenete na porođaj, pored torbe, obavezno sa sobom ponesite i osmjeh i pozitivne misli i sve će odlično biti. Na kraju krajeva, tu ste svega tri, četiri dana, a rezultat je što ćete sa sobom kući poneti najveću ljubav, sreću, ponos, novi smisao života i budite samo na to skoncentrisane.

1 коментар:

  1. Pozdrav, sezonski pozdrav svim mojim prijateljima vani, ja sam Bozana Miho, iz Splita, Hrvatska. nakon što sam bio u vezi s njim deset godina, moj suprug je raskinuo sa mnom, učinio sam sve što je bilo moguće da ga vratim, ali sve je bilo uzalud, želio sam ga zbog ljubavi koju imam prema njemu, molio sam ga sa svime, Dao sam obećanja, ali on je odbio. Objasnio sam svom prijatelju prijateljicu na mreži, a ona mi je predložila da se radije obratim dr. Amisu velikom čarobnjaku koji bi mi mogao pomoći da dam čaroliju da ga vratim, ali ja sam tip koji nikad nije vjerovao u čaroliju, nisam imao izbora nego da ga isprobam, poslao sam poruku dr. Amisu, a on mi je rekao da nema problema da će sve biti u redu prije 48 sati, da će se moj bivši vratiti meni prije 48 sati, bacio je čaroliju i iznenađujuće u drugom danu, bilo je oko 16:00. Nazvao me bivši, bio sam toliko iznenađen, odgovorio sam na poziv i sve što je rekao bilo je da mu je jako žao zbog svega što se dogodilo, da je želio da mu se vratim, da me toliko voli. Bila sam tako sretna i otišla sam k njemu, tako smo ponovno počeli sretno živjeti zajedno. Otada sam obećao da će svi za koje znam da imaju problema u vezi bilo kome, trebati pomoć Dr.Amiso-a, čarobnjak za čaroliju, njegova e-pošta je (herbalisthome01@gmail.com) i možete mu poslati e-poštu ako vam treba njegova pomoć u svoju vezu, želite biti prepoznati u svijetu ili problematiku raka, želite se vjenčati s ljubavnicom po vašem izboru ili slučajevi razvoda, zdravstvenim ili bračnim problemima, promocijama posla i uspjehom, bilo što, ne odustajte, prestanite plakati, kontaktirajte Dr.Amiso na herbalisthome01@gmail.com

    ОдговориИзбриши

Najnovije

Janjski otoci i izvori Plive

Ako volite da izvedete djecu u prirodu, a ne znate gdje, ili jednostavno želite malo da se maknete iz Banjaluke, moja vam je preporuka DE...